Gdzie należy umieszczać informacje o przetargach

Różnego rodzaju przetargi to w tej chwili jeden z najlepszych sposobów na uzyskanie przez przedsiębiorstwa intratnych zleceń, dlatego też nie może dziwić fakt, że pomimo panującego kryzysu firmy chętnie biorą w nich udział. Ponieważ z udziałem w przetargach wiąże się konieczność spełnienia różnego rodzaju wymagań, dlatego też zarówno osoby je organizujące, jak i firmy pragnące wziąć w nich udział powinny dokładnie zapoznać się z warunkami, jakie muszą one spełniać, aby odbywały się zgodnie z prawem. Jednym z elementów każdego przetargu jest jego ogłoszenie w miejscach określonych przez przepisy. Jeżeli interesuje nas to zagadnienie, warto dowiedzieć się jakie są wymagania związane z ogłaszaniem przetargów.

Informacje o przetargach do pewnej kwoty należy umieszczać w widocznych miejscachNajważniejszy wpływ na to gdzie należy umieścić informacje o przetargach jest wartość zamówienia. Jeżeli przetargi nie przekraczają kwoty 14 000 euro, wówczas firma organizująca przetarg ma obowiązek jego obwieszczenia w widocznym miejscu, w siedzibie firmy. Tego rodzaju informację umieszcza się także na stronie internetowej zamawiającego, jak również w innych miejscach, jeżeli organizator uzna to za konieczne. Jeżeli natomiast wartość przetargu przekracza sumę 14 000 euro, w takiej sytuacji jego organizator musi umieścić informację o jego rozpoczęciu w siedzibie firmy, na jej stronie internetowej, a także w Biuletynie Zamówień Publicznych.

Innym rodzajem przetargów są te, których wartość przekracza 130 000 euro. Wówczas następuje przekroczenie progu unijnego co sprawia, że przetargi muszą zostać ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Warto o tym pamiętać, ponieważ niewywiązanie się z tego obowiązku może skutkować unieważnieniem przetargów oraz wszelkich umów, które na mocy tak przeprowadzonego przetargu zostały podpisane. Mówiąc o ogłoszeniach przetargów warto jeszcze poświęcić kilka zdań na sposoby ich wyszukiwania. Obecnie w Internecie znajdziemy bardzo wiele serwisów oferujących monitoring przetargów. Dzięki takim stronom możliwe jest błyskawiczne wyszukiwanie ogłoszeń, a to za sprawą umieszczonych na nich wyszukiwarek. Pozwalają one na przeszukiwanie zamówień pod kątem konkretnej branży, wysokości oferty, rodzaju produktów czy też zasięgu terytorialnego. Jak więc widzimy jest to rozwiązanie niezwykle wygodne, choć musimy mieć świadomość, że na większości tego rodzaju serwisów korzystanie z bazy przetargów jest płatne. Dodatkowym atutem tego rodzaju stron jest umieszczanie na nich różnych przydatnych materiałów związanych z przetargami, dzięki którym możemy poszerzyć swoją wiedzę w tematach związanych z tym zagadnieniem. Możemy więc dowiedzieć się m.in. jakie są etapy przetargów, jakie dokumenty musimy złożyć, jakie są terminy postępowania przetargowego, na czym polegają inwestycje planowane oraz uzyskać informacje na wiele innych tematów związanych z przetargami, co oczywiście pozwoli nam odpowiednio się do nich przygotować.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s