Przetarg szansą dla firmy

Można rzec, że przetargi to pewne szanse oraz okazje do zarobku. Jednak nielogicznie wygrany i podjęty przetarg może być przysłowiowym gwoździem do trumny dla firmy. Czasami wygrane i niewykonane przetargi lub inwestycje planowane, które oferowane są przez instytucje państwowe najlepszą firmę potrafią ściągnąć na samo dno finansowe, gdzie słowo splajtowanie jest na porządku dziennym. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ nie każdy przetarg jest dobrze rozpisany lub objęty logiczną umową. Dlatego przydaje się analiza rynku zamówień. To specjalne działania, które mają na celu oszacować, co dzieje się na rynku przetargowym, jak wiele jest potencjalnych przetargów do wygrania oraz jakie są godne uwagi. Nie każdy przetarg pojawiający się na rynku krajowym lub zagranicznym jest korzystny. Dlatego firmy nie startują we wszystkich. To zrozumiałe, że w takich chwilach przydaje się monitoring przetargów. To szansa dla każdego przedsiębiorcy, który szuka przetargu.

Przed startem w przetargu warto dokładnie przeanalizować otoczenie biznesoweGdy już znajdujemy tą jedyną, logiczną inwestycję – warto rozpisać ofertę oraz możliwości firmy. Jeżeli podejdziemy do tego profesjonalnie – firma podczas rozstrzygania konkursu także będzie traktowana profesjonalnie oraz z należytym szacunkiem. Dlatego nie wolno stworzyć oferty przetargowej w 5 minut. To nielogiczne i niemożliwe. Zacznijmy od tego, że przetargi wymagają podjęcia niekiedy newralgicznych decyzji dotyczących finansów danej firmy. Stawianie wszystkiego na jedną kartę nie zawsze ma sens. Nie pomogą przyznane dotacje lub inne finanse firmy, które będą topnieć w przypadku niewykonania przetargowego zlecenia. Jeżeli myślimy, że podpisanie umowy przetargowej nie narzuca na firmę żadnych zobowiązań – mylimy się. To wielkie wyzwanie dla całej firmy. Jeden dzień zwłoki, jeden dzień przekroczonego terminu lub niewykonanie pracy tak, jak należy może spowodować naliczanie ogromnych kar. Czym większy przetarg i większe sumy – tym ewentualne większe kary. To tłumaczy, dlaczego nie zawsze małe firmy mogą startować w dużych konkursach przetargowych, które opiewają na milionowe sumy. Kwestia zaplecza finansowego jest wystarczającym powodem.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s