Walka o klienta

Pomiędzy przedsiębiorstwami, niezależnie od profilu ich działalności, nieustannie odbywają się walki o klientów. Konkurencja jest bardzo znacząca, dzięki dodatkowym udogodnieniom, dofinansowaniom i wielu innym możliwościom, bardzo często może wprowadzać niższe ceny, tym samym stawiając pozostałe firmy z danej branży w dość trudnej sytuacji – na ogół bez wyjścia. W tym przypadku decyzja nie należy do łatwych. Można bowiem obniżyć ceny tak, aby stanąć na równi z tymi, które dyktują konkurenci, albo w taki sposób zareklamować swój produkt, aby wydawał się zdecydowanie bardziej wartościowy. Często taki zabieg wymaga dodatkowego nakładu finansowego, gdyż trudno przekonać o czymkolwiek klienta, nie organizując kampanii i reklamy. Jednorazowe uiszczenie środków jest jednak o wiele bardziej wygodne, niż zamiana cen na stałe, która przyczyni się do znacznego zmniejszenia zysków w skali roku, a często może być także przyczyną strat.

To na ile jesteś w stanie obniżyć oferowaną przez ciebie cenę może zadecydować o zdobyciu klientaW badaniach socjologicznych często obserwuje się ciekawe tendencje. Istnieją grupy konsumentów, które swój wybór ukierunkowują bezpośrednio na produkty o najniższej cenie, niezależnie od ich jakości. W tym przypadku jakiekolwiek modyfikacje i kampanie nie odnoszą skutku, gdyż to właśnie cena, z przyczyn statusu materialnego, dyktuje ich wybory. Pozostałe grupy wahają się. Część z osób kupuje produkty z najwyższej półki, będąc przekonanym o ich wysokiej jakości, inne natomiast racjonalnie podejmują tego rodzaju decyzje. Racjonalność w tym zakresie dotyczy przede wszystkim powiązanie ceny z jakością, ale także zweryfikowania tego faktu ze składem produktu, co większość konsumentów ignoruje.

Planowane inwestycje, ustalane na ogół na początku roku, mają swoje przełożenie na dalsze poczynanie firm. Jeśli planują one intensywną ekspansję na rynek i szybkie pokonanie konkurencji, muszą działać sprawnie i w oparciu o zaprojektowany specjalnie plan. W przeciwnym razie każdy przejaw nieuwagi może skutkować niskimi wynikami zastosowanych działań. Za takie elementy w firmach o dużym stażu na rynku i ogromny kapitale, odpowiedzialne są określone ściśle osoby często zatrudnione tylko do działań marketingowych i dbania o prestiż firmy. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, gdyż zatrudniona na to stanowisko osoba maksymalnie poświęca się danemu obszarowi, czynności i działaniu, dzięki czemu efekty są widoczne w krótkim czasie. Takie przedsięwzięcia w firmie, mimo iż pozornie mogą wiązać się ze stratami wynikającymi z konieczności opłacenia kolejnej pensji, to jednak straty te są niewspółmierne do zysków, jakie ponoszą duże przedsiębiorstwa, z posiadania w swoim składzie wykwalifikowanych pracowników z zakresu działań marketingowych i reklamowych. Tego rodzaju specjaliści bardzo często posiadają ukończone inne kursy. Niektóre z nich przygotowują do zgłaszania firmy na przedsięwzięcia jakimi są przetargi. Wygrana w przetargu, może stanowić ogromną szansę dla pozyskania nowych klientów i zwiększenia popularności marki.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s